Banana- and eggpancake

a4a1a3

Min absolutte yndlings-morgenmad – det er slet ikke til at forstå, at den kan være sund! Og så tager det mindre end fem minutter at lave. Det eneste pandekagen består af, er et æg pisket op med en moden most banan. Tilsat en smule salt og et lille drys sødstof, stegt på panden i en smule god olie. Denne morgen har jeg som topping rørt to spsk. græsk yoghurt 0,1 % op med en smule vanilje og knust et par mandler, som jeg har drysset over.
Lækkert. Det kan kun blive en god dag!

FOLLOW ME ON BLOGLOVIN

Chicken on a tropical beach

23145

Billederne er fra i forgårs, hvor jeg fik lavet denne delikate thai-inspireret ret. Når jeg laver retter, går jeg sjældent efter opskrifter, men bruger min fornuft ang. sunde råvarer – med et lavt kalorieindhold i baghovedet. I forvejen eksisterer retten med kylling i kokosmælk i mange afskygninger – men denne er ekstra kalorielet, serveret med cous cous i stedet for ris.

Opskriften går således;

– 1 ds. light kokosmælk
– 1 ds. bambusskud
– 1 ds. Minimajs
– 3-4 ananas-ringe
– 1 rødt snackpeber
– Ca. 15 cherrytomater
– 350 g kyllingewok-strimler
– 3 sp. karry
– Friskkværnet salt efter behag
– 1 Habanero chilipeber (meget stærk)
– En god olie

– Cous cous (som tilbehør)

Svits karryen i olien sammen med chilien og kyllingen. Kom derefter bambusskuddene i wokgryden. Derefter tilsættes det røde peber, cherrytomaterne, ananas og minimajsene – efterfulgt af dåsen med kokosmælk. Brug cous cous som tilbehør (i stedet for det traditionelle ris), for at opnå en sundere og mere kalorielet ret.

FOLLOW ME ON BLOGLOVIN

Older posts